Есента е всеизвестна като сезона на честите настинки и досадния грип. С наближаването ѝ, тъй като дните стават значително по-кратки и дъждовни, подобно на буболечките в студеното време, сме склонни да се чувстваме потиснати и перманентно уморени.

За щастие има много лесни начини да се адаптираме към климатичните промени с лекота и да се предпазим от есенните вируси и настинки. В следващите редове ще ви споделя някои от тях.

1. Не се лишавайте от добрия нощен сън

Уверете се, че в преходния сезон и през студените месеци давате на тялото си достатъчно време за почивка, възстановяване и подмладяване. Ще се изненадате от магическото действие на нощния сън върху тялото и организма ви!

Съвет: Опитайте да изключите всички ‚смарт‘ устройства поне един час преди заспиване и ще подобрите значително нощния си сън.

2. Следвайте балансирана диета на хранене

Правилното хранене играе съществена роля за подсилването на организма ни срещу есенните настинки.

Наблягайте на храни с високо съдържание на:

  • Витамини А, В6, С, D и Е
  • Фолиева киселина
  • Желязо
  • Селен
  • Цинк

 Също така, избягвайте замръзени храни, но пък заложете на така наречените „цветни храни“ (броколи, боровинки, моркови) заради тяхното антиоксидантно действие.

3. Набавяйте си солидно количество Витамин С

Пресните плодове и зеленчуци са най-добрите източници на витамин С, които спомагат за укрепването на имунната ни система и добрия ни тонус. Основни източници на витамин С са ягодите, цитрусовите плодове, киви, пресни чушки и всички тъмнозелени зеленчуци.

Витамин С на прах също би свършило чудесна работа!

4. Забравете за бялата захар

Ще забележите значителни резултати в енергийните си нива, теглото, здравето и способността си да мислите ясно, ако откажете консумацията на рафинирана захар. Естествените захари като тези в плодовете и стевията са за предпочитане, но избягвайте изкуствени подсладители като аспартам и сплен – те могат да бъдат по-коварни от самата бяла захар!

5. Пийте повече вода

Водата активизира производството на лимфа, която е наситена с бели кръвни телца и други клетки на имунната система. Да поддържаш тялото си добре хидратирано е със сигурност едно от най-хубавите неща, които можеш да направиш за себе си.

Съвет: За допълнителен ефект добавете парче лимон, което ще осигури допълнително витамин С.

6. Излезте на слънце

Наличието на витамин D е жизнено важно за укрепването на имунната система, така че се опитвайте да излизате навън няколко пъти в седмицата за около 30 минути, без слънцезащитни кремове, по възможност когато слънцето не стои най-високо. Съвет: Можете да си набавите известни дози витамин D от консумацията на по-мастни риби.

7. Опитайте акупунтура

Знаете ли, че акупунктурата стимулира освобождаването на невротрансмитерите и невро-хормоните от вашето тяло, които засягат имунните реакции и регулирането на кръвното налягане, кръвния поток и телесната температура? Тези биохимични промени могат ефективно да стимулират естествените лечебни способности на тялото и да насърчават физическото и емоционалното ви благополучие. Планирането на редовни посещения при акупунктурист може да ви осигури постоянна жизненост, за да предотвратите евентуални настинки и грип.

На последно място, но не по важност, грижете се за доброто си настроение ежедневно и не допускайте негативните мисли за наближаващата студена зима да го помрачат!

Надявам се, че съм била полезна! А вие какви начини за подсилване на организма си използвате? Споделете ги в коментари.

7 Лесни начина да подсилим организма си за наближаващата есен
5/5 от 2 гласа

Напишете коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Loading Facebook Comments ...