7 Лесни начина да подсилим организма си за наближаващата есен


Категория: Актуално

Автор: Теодора Господинова

Дата: 05.01.2020

есен
4.7/5 - (3 votes)

Есента е всеизвестна като сезона на честите настинки и досадния грип. С наближаването ѝ, тъй като дните стават значително по-кратки и дъждовни, подобно на буболечките в студеното време, сме склонни да се чувстваме потиснати и перманентно уморени.

За щастие има много лесни начини да се адаптираме към климатичните промени с лекота и да се предпазим от есенните вируси и настинки. В следващите редове ще ви споделя някои от тях.

1. Не се лишавайте от добрия нощен сън

Уверете се, че в преходния сезон и през студените месеци давате на тялото си достатъчно време за почивка, възстановяване и подмладяване. Ще се изненадате от магическото действие на нощния сън върху тялото и организма ви!

Съвет: Опитайте да изключите всички ‚смарт‘ устройства поне един час преди заспиване и ще подобрите значително нощния си сън.

2. Следвайте балансирана диета на хранене

Правилното хранене играе съществена роля за подсилването на организма ни срещу есенните настинки.

Наблягайте на храни с високо съдържание на:

  • Витамини А, В6, С, D и Е
  • Фолиева киселина
  • Желязо
  • Селен
  • Цинк

 Също така, избягвайте замръзени храни, но пък заложете на така наречените „цветни храни“ (броколи, боровинки, моркови) заради тяхното антиоксидантно действие.

3. Набавяйте си солидно количество Витамин С

Пресните плодове и зеленчуци са най-добрите източници на витамин С, които спомагат за укрепването на имунната ни система и добрия ни тонус. Основни източници на витамин С са ягодите, цитрусовите плодове, киви, пресни чушки и всички тъмнозелени зеленчуци.

Витамин С на прах също би свършило чудесна работа!

4. Забравете за бялата захар

Ще забележите значителни резултати в енергийните си нива, теглото, здравето и способността си да мислите ясно, ако откажете консумацията на рафинирана захар. Естествените захари като тези в плодовете и стевията са за предпочитане, но избягвайте изкуствени подсладители като аспартам и сплен – те могат да бъдат по-коварни от самата бяла захар!

5. Пийте повече вода

Водата активизира производството на лимфа, която е наситена с бели кръвни телца и други клетки на имунната система. Да поддържаш тялото си добре хидратирано е със сигурност едно от най-хубавите неща, които можеш да направиш за себе си.

Съвет: За допълнителен ефект добавете парче лимон, което ще осигури допълнително витамин С.

6. Излезте на слънце

Наличието на витамин D е жизнено важно за укрепването на имунната система, така че се опитвайте да излизате навън няколко пъти в седмицата за около 30 минути, без слънцезащитни кремове, по възможност когато слънцето не стои най-високо. Съвет: Можете да си набавите известни дози витамин D от консумацията на по-мастни риби.

7. Опитайте акупунтура

Знаете ли, че акупунктурата стимулира освобождаването на невротрансмитерите и невро-хормоните от вашето тяло, които засягат имунните реакции и регулирането на кръвното налягане, кръвния поток и телесната температура? Тези биохимични промени могат ефективно да стимулират естествените лечебни способности на тялото и да насърчават физическото и емоционалното ви благополучие. Планирането на редовни посещения при акупунктурист може да ви осигури постоянна жизненост, за да предотвратите евентуални настинки и грип.

На последно място, но не по важност, грижете се за доброто си настроение ежедневно и не допускайте негативните мисли за наближаващата студена зима да го помрачат!

Надявам се, че съм била полезна! А вие какви начини за подсилване на организма си използвате? Споделете ги в коментари.

Напишете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Коментари (0)

Все още няма коментари.