Ако се чудите дали да отидете на круиз по Нил в Египет, продължавайте да четете!

Ще опитам да синтезирам впечатленията от круиза ни по най-дългата река в света (около 6650 km, макар според някои източници да е р.Амазонка), ще научите кои са плюсовете и минусите и ще може да прецените дали това преживяване е за вас.

Круизът по Нил е едно от най-популярните решения за обикаляне на страната и разглеждане на античните забележителности. Въпреки това, от чартърен полет от 200 души, само 20 избрахме круиза.

Програмата най-често започва от Асуан и завършва в Луксор – Карнак (или обратно).

Интересно е да отбележим и, че река Нил тече от юг на север, а Египет е бил разделен на Долно и Горно Царство.

Плюсове на круиза по река Нил:

гледка от кораба
Гледка от кораба през нощта

Едно от най-големите предимства със сигурност е, че голяма част от храмовете и забележителностите в Египет са разположени по протежението на реката, което прави круизът доста удобен начин за придвижване между тях.

Освен това, докато плавате през деня може да разглеждате пейзажа на спокойствие,  да видите голяма част от страната без да сте в хаотичен трафик, имате възможността да се насладите на красиви залези, а нощно време някои от храмовете са осветени и гледката от кораба ще ви остави без дъх. И все пак имайте предвид, че времето на самият кораб е ограничено – през по-голяма част от него ще обикаляте.

Почти със сигурност, ако сте избрали програма с круиз, с вас ще има лицензиран гид или египтолог, който да ви разказва за невероятната история и култура на тази древна цивилизация, което отново е огромен плюс.

Минуси на круиза по река Нил:

на круиз по Нил
Един от минусите е ранното ставане – и под ранно визираме 2:30 -3 – 4 -5 часа през нощта, за да може да стигне времето. Друг недостатък е задължителното придвижване по график – имате стриктна програма и на всяко място/забележителност имате определено време, което му е отредено. Няма как да се забавите и да поостанете повече, тъй като корабът ще си замине без вас.

Ако искате да отделите повече от няколко часа на дадено място и да се фокусирате върху няколко забележителности, а не да обиколите цялата страна, може би круизът няма да е добро решение за вас.

Ако сте с деца, също надали това е най-добрият избор, подари натовареността на програмата.

Изводи:

залез от кораба
залез от палубата

Няма едно мнение за това дали да отидете или не на круиз – решението си е ваше. Надявам се, че съм успяла да опиша основните плюсове и минуси, за да може да прецените дали е за вас. А сега нека обобщим:

Круизът в Египет е за вас, ако:

• притежавате приключенски дух
  • искате да видите най-много от Египет за малко време
  • не се плашите от малко сън и много емоции
  • може да издържите на високо темпо и натоварен график

Круизът в Египет не е за вас, ако:

• обичате да спите и да се излежавате дълго
    • предпочитате да си почивате пред активния туризъм
    • имате проблеми с ходенето и пътуването на дълги разстояния
    • не обичате да се движите по фиксиран графикБих искала да ви дам 1 съвет – колкото и примамливо да ви се стори плуването в Нил, по-добре не го правете, заради бактериите във водата.

Програма и лични впечатления

За себе си, бих казала, че въобще не съжалявам, че избрахме круиз по Нил – успяхме да видим толкова много от Египет за 7 нощувки.

Ето и програмата ни:

Ден 1ви – пристигане в Хургада

Кацане в Хургада, свободно време до вечерта.

Хургада хотел
хотелът ни в Хургада

Ден 2ри – Асуан, храмът на Изида

храмът на Изида
Храмът на Изида

Ставане в 2:30, за да стигнем след 10 ч. с автобус до кораба в гр. Асуан (носете си възглавнички) и да потеглим към първите забележителности – Незавършеният Обелиск и храмът на Изида от о-в Филае.

изгрев над пустинята
изгрев, видян от автобуса (умишлено не съм подбрала снимка, където няма боклуци – нека се види реалността)
Незавършеният обелиск
Незавършеният обелиск, Асуан

Ден 3ти – Абу Симбел

Абу Симбел

Следваше ставане отново около 3-4ч. през нощта и отпътуване с автобус към Абу Симбел (по желание) – около 3 часа в посока и за жалост нямахме дълго време за разглеждане на самите храмове, но това е една от забележителностите, които определено си заслужава да се види. Очаквайте специална публикация. На връщане се спряхме при Асуанската стена.

Вечерта посетихме храм Ком Омбо, който беше красиво осветен и изключително интересен като история. Очаквайте статия и за него.

храмът Ком Омбо
храм Ком Омбо

Ден 4ти – Едфу

каляски
с каляски към Едфу

На другата сутрин отново станахме рано, за да се придвижим с „каляски“ (за около 10-15 минути в посока) до храмът на бог Хор в Едфу, след което имахме цял ден свободна програма.

храм Едфу
храмът Едфу

Вечерта отскочихме до Луксор, откъдето си накупихме доста сувенири и ядохме в типично местно заведение (но аз не се осмелих да ям гълъб 😀 ).

местна кухня

Ден 5ти – Луксор и Карнак

храм на Хатшепсут
храмът на Хатшепсут

На другата сутрин рано освободихме каютите и обиколихме Долината на Царете в Луксор, влязохме в някои от гробниците, посетихме храма на Хатшепсут (първата жена фараон на Древен Египет), след което и Града на живите – Карнак и храмовете на Луксор.

Луксор храм
Луксор

След дългият ден, тръгнахме наобратно с автобус към Хургада, откъдето на другата сутрин (ден 6ти) ние си хванахме вътрешен полет към Кайро – столицата на Египет. Групата имаше екскурзия по желание до Кайро отново с автобус.

Въпреки малкото сън, останах силно очарована и горещо препоръчвам круиза по Нил на хората с приключенски дух!

Не забравяйте, че и за круиз има различни възможности – по-луксозни, както и по-бюджетни решения. Нашият беше Iberotel Crown Emperor, от който останахме много доволни – каютите бяха с големи прозорци с гледка към реката, храната беше изключително вкусна, а обслужването на високо ниво.

кораб Нил
корабът ни

Интересно е, че много често, за да се качиш или слезеш от кораба преминаваш през 2-3-4 различни кораба, които са акостирали на даденото място един до друг.

гледка от каютата
гледка от каютата към Нил

Как да избегнем тълпите по забележителностите?

А ако се чудите дали има значение дали ще сте с круиз или не за тълпите по забележителностите – бих казала, че винаги има доста хора.

Това най-вече зависи от това колко рано ви накарат да ставате/или решите да станете, в случай че сте сами. Ние доста често бяхме сред първите групи посетители на дадено място, но към 8-9 ч. пристигаха големи тълпи.

„Морска“ болест на круиз по река?

гледка от кораба
Бих искала да споделя още нещо – в случай, че се притеснявате дали на круиз по река може човек да страда от „морска“ болест. Бих казала, че освен ако не сте свръхчувствителни, круизът по река Нил не може да се сравнява с такъв по море/океан и няма да ви докара морска болест. Ако се притеснявате, винаги може да си вземете хапчета с вас, за всеки случай.

А ако искате да се запознаете с полезна информация за страната, прочетете още Египет – всичко, което трябва да знаете, преди да го посетите.

Надявам се публикацията да ви е била полезна. Ако имате някакви въпроси или искате да споделите вашите впечатления – не се притеснявайте да оставите коментар. Ще се радвам да помогна! =)

На круиз по Нил (Египет) – струва ли си?