10 храни приятели на метаболизма

10 храни приятели на метаболизма

0 880
ябълки

Усещате, че вашият метаболизъм се забавя и искате да се отървете от тези две-три допълнителни и толкова досадни кила, натрупани през последните месеци? Идва време за море и искате да влезете във форма…

Както знаете, няма преки пътища, които дагарантират изцяло загуба на тегло и тоза отрицателно време.

И все пак е известно, че бързият метаболизъм е ключов за мечтаната фигура. Има няколко фактора, които влияят за ускоряването му, като храненето заема основна роля сред тях.

Все още не съществуват магически храни, които да са в състояние да ни накарат да отслабнем бързо и лесно, макар да ни се иска. Но съществуват такива, които се оказват особено ефикасни срещу излишните мазнини: приятели на метаболизма, които го ускоряват.

Ето кои са те:

1. Ябълки

Да започнем с ябълките. Всички знаем поговорката „Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен“.

love apple

Изследване, проведено от Университета на Рио де Жанейро, установи, че хората, които консумират три ябълки на ден между отделните хранения отслабват по-бързо, отколкото онези, които не следват този добър навик.

Допълнителен стимул да си хапваме от тези вкусни плодове.

2. Цитрусови плодове

Високото съдържание на витамин С в цитрусовите плодове допринася за контролиране нивото на кръвната захар, като по този начин спомага за топенето на излишните мазнини. Всички знаем колко са полезни, но ето още една причина да ги включим в менюто си.

цитрусови плодове

3. Зелен чай

Зеленият чай има значителен положителен ефект върху метаболизма ни: освен че го прави по-ефикасен, гарантира добър прием на антиоксиданти и по този начин е в състояние да изпълнява мощно действие против стареене на тъканите и органите на нашето тяло.

zelen chai

Зеленият чай е също така естествен тоник и енергизиратор, следователно дава тласък на обмяната на веществата.

4. Тиквени семки

Поемайте редовно храни, богати на омега-3: отлично средство за възстановяване на нормалния ритъм на метаболизма. Есенциалните мастни киселини в действителност могат да намалят производството на хормона лептин (този, който забавя обмяната на веществата).

тиквени семки

Сред най-богатите храни на омега 3 са: ленено семе, тиквени семки, слънчогледови семки, но също така орехи и кашу.

5. Пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни осигуряват енергия за тялото ни постепенно, като по този начин се избягват инсулиновите пикове и рискът организмът да приеме излишните захари и да ги превърне в мазнини.

pulnozurnesti hrani

Насочете се към пълнозърнест хляб, макаронени изделия, ориз и пълнозърнести бисквити, за да не се лишавате изцяло от тях.

6. Водорасли

Виждали ли сте някога азиатец с наднормено тегло? Възможно е, но не е толкова разпространено (освен сумистите). Тяхната диета на базата на ориз, риба и морски водорасли е в основата на това.

Водораслите са особено полезни, тък като превръщат захаритеи мазнинитев енергия, а съдържат и йод (естествен стимулатор на щитовидната жлеза) в големи количества.

водорасли

Японската и китайската диета предполагат ежедневната им употреба, но ако не ви харесват на вкус, може да ги ползвате като добавка към супите, които приготвяте.

7. Подправки

Доказано е, че хората, които взимат редовно подправки вместо сол могат да изгорят

до 1000 калории дневно повече от онези, които не ги употребяват.

подправки

Джинджифил, канела и черен пипер са сред подправките, считани за най-ефикасни за стимулиране на обмяната на веществата.

8. Горчица

Да, и мен ме очуди… Но горчицата спомага за повишаване на метаболизма ни с 30% и то с продължително действие след приемането й.

горчица

Може да приготвите дресинг за салата с горчица или традиционно да я приложите към месото.

9. Броколи

Броколите може да не са сред най-вкусните зеленчуци, но са сред онези, които най-много помагат на тялото ни в процесите на пречистване и елиминиране на токсините.

броколи
С цел да се съживи спящият метаболизъм е необходимо червата да са в състояние да функционират отлично: броколите съдържат растителни влакна, които са от съществено значение за правилното функциониране на храносмилателната система.

 

10. Люта чушка

За радост на много българи, лютата чушка е включена в списъка на полезните храни.
люти чушкиПоложителното й въздействие върху метаболизма ни се дължи на съдържанието на капсаицин, химично съединение, което има стимулиращо действие върху метаболитния процес. Така че, хапвайте си люто без да се притеснявате. Има странични полезни ефекти.

Физическа активност

И накрая един съвет: няма как да разчитате само на храненето, така че е хубаво ако наистина искате да постигнете резултати, два или три пъти седмично, да посвещавате 40 минути на физическото движение: то увеличава мускулната маса, ускорява базовия метаболизъм, активира хормоните адреналин и допамин и събужда метаболитните ензими.
exercise

Физическите упражнения в комбинация с изборените полезни храни със сигурност ще допринесат за ускоряване на метаболизма ви, за вашето бързо отслабване и мечтана фигура.

 

Една добра причина да започвате, нали?

10 храни приятели на метаболизма
4.92 от 12 гласа

NO COMMENTS

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...